jom join tone excel

jom join tone excel

PLEASE PLEASE PLEASE ...PLEASE CLICK ME..

Pemborong Air Botol Kampung

Pemborong Air Botol Kampung

BERITA TERKINI

INGIN MEMBELI RUMAH ? INGIN MENCARI RUMAH?
PERLUKAN BANTUAN KHIDMAT PEGUAM UNTUK PROCESS PEMBELIAN RUMAH? HUBUNGI KAMI SEKARANG..012-3588991.KAMI SEDIA MEMBANTU ANDA..

Kepada Semua

selamat membeli belah di sini

sebarang pertanyaan tentang produk sila call 012-3588991 atau email alidzzr@hotmail.com

JANGAN MALU DAN SEGAN

HOT ITEM BEST SELLER



DUMMY CCTV Sabun Taharah

SABUN SAMAK SABUN TAHARAH

SABUN SAMAK SABUN TAHARAH

14 August 2014

baca la coretan dan hayati .. dgn minda terbuka .. jika minda tertutup PLS DONT READ

=======================
SHARING DARI SIFU MAZELAN ABAS
=======================

Jimatkah Simkad Toneexcel ini?

Saya sering ditanya oleh rakan2 yang baru menyertai program ini, macaman nak promote benda ni pada orang lain, dah macam2 dia buat tapi tak menjadi juga, ramai orang tak mau join lagi.

Saya tanya dia, kenapa tuan join toneexcel ini, dia cakap pasal toneexcel boleh buat duit. Saya kata, mana ada toneexcel ni boleh buat duit, ramai juga yang join toneexcel tapi tak boleh buat duit pun. Dia kata, ye ke? Saya jawab, Ye la !.

Saya kata, kalau orang join ToneExcel pasal nak buat duit, biasanya mereka gagal untuk dapat duit dari ToneExcel, tapi kalau orang join ToneExcel pasal nak berjimat, dia akan dapat duit banyak dari ToneExcel. Macamana tu?

Baru-baru saya pernah jumpa seorang rakan yang dulu pernah join ToneExcel, tapi kerana sibuk buat bisnes lain, dia terpaksa tinggalkan simkad ini. Dia datang jumpa saya di PJ, dan berhasrat nak sambung semula buat ToneExcel. Saya tanya dia kenapa nak buat semula? Dia kata, dah menyesal tak ikut saya dulu, sebab ramai yang dah berjaya dalam ToneExcel ini. Saya kata, kalau itu niat tuan nak buat semula toneexcel, jawapannya sama, tuan akan gagal seperti mana ramai orang lain gagal dalam ToneExcel ini. Join je, selepas empat lima bulan, sure simkad expired, kalau tak percaya, cuba rakan2 lihat semula dalam geneology member area, berapa banyak yang merah kerana expired.

Mereka ini join hanya kerana dengar cerita buat toneexcel boleh dapat duit banyak, kalau dapat duit banyak tak kan dia merah. Kerana mereka tak dapat duit dan tak dapat apa2 hasil pun.

Jadi saya nak buat macamana en Mazelan?

Saya kata, mari sini saya perbetulkan tujuan dahulu.

Tuan pakai line apa sekarang? Saya pakai jenama X.

Berapa lama tuan dah pakai jenama X? Dah masuk 10 tahun.

Kenapa tuan pakai jenama X? Kerana saya dah pakai lama, kedua pasal dia jimat sikit. Calling rate 20 sen/min, ada active10 15 sen/min.

Betul ke dia jimat? Ia la kut. Sebab ToneExcel mahal 28 sen/min. Satu lagi simkad dia mahal RM90 sekeping, yang lain lima hinggit pun dapat.

Keluarga tuan pakai line apa? Ada yg pakai jenama x, ada yang pakai jenama Y.

Berapa tuan topup setiap bulan? Saya buat bisnes online en mazelan, saya sering berhubung dengan pelanggan, saya jarang SMS, tapi kalau ada pelanggan yg berminat saya call terus, jadi lebih kurang RM300 setiap bulan.

Purata berapa kali tuan call pelanggan sehari? Dalam 5 orang.

Purata berapa minit tuan call mereka utk sekali call? Ada kut dalam 4/5 minit.

Ok, mari saya ajar cara mengira.

Kalau tuan call pelanggan sehari 5 orang, purata sebulan tuan call seramai 150 orang, betul tak? Betul.

Kalau sorang, purata tuan call mereka selama 5 minit, bermakna tuan menggunakan telipon selama 750 minit sebulan betul tak? Betul

Maka RM300/750 minit adalah 40sen/min betul? A'aah ek ! Mahalnya..

40 sen/min berbanding dengan 28 sen/min mana lebih murah? ToneExcel la En Mazelan.

Tapi kenapa dia orang kata pakai jenama x jimat? Mana saya tahu, kenapa tuan tak kaji, kenapa tuan biarkan diri tuan ditipu mudah2 oleh iklan2 yang hanya nak mengambil untung sahaja. Disebabkan tuan tak mahu kaji, kenapa tuan biarkan keluarga tuan membazir tak tentu hala. Banyak sangat duit ke?

40 sen berbanding 28 sen, bermakna jimat 12 sen, 12/40 adalah 30%. Tuan boleh jimat 30% daripada RM300, bermakna RM100 boleh dijimatkan sebulan. Sebulan jimat RM100, 12 bulan RM1200, 10 tahun RM12,000 sebab tuan cakap dah pakai 10 tahun jenama x tadi. Tak kiralah walau pun ToneExcel baru 5 tahun, tapi disebabkan tuan tak mahu kira, peluang penjimatan datang pun tuan lepaskan macam tu aje.

Itu belum saya kira lagi, topup 30 dapat 40, topup 50 dapat 70! Dia termenung seketika, dan tiba2 terpacul perkataan "Wow, terlajak jimat simkad ToneExcel ini". Saya pun kata "tau tak apa".

Tadi tuan kata simkad toneexcel mahal RM90. Tuan tahukan dalam tu ada kredit RM30? Tahu, jawabnya.

Maka modal tuan lebih kurang RM60 sahaja, betul tak? Betul.

Dalam toneexcel, kalau tuan topup tiap2 bulan RM300, (6 x RM50), tuan akan dapat extra kredit 6 x RM20 = RM120.

Maknanya sebulan je dah cover modal tuan RM60 sebelum ini, dan dah dapat extra lagi RM60. Itu baru sebulan. Belum 10 tahun lagi. Kalau setiap bulan tuan dapat extra RM120, kalau sepuluh tahun sepatutnya handphone tuan dah ada extra kredit RM14,400 tau ! Nama tuan akan termaktub dalam malaysian record pemilik kredit handphone terbanyak.

Dengan humble dia berkata " Kenapalah bodohnya saya tak guna simkad ini", saya kata "saya tak cakap macam tu ya, tuan sendiri yang cakap".

Sebab itu bila tuan dah sedar betapa jimatnya simkad ini, tentu tuan akan suruh seluruh keluarga tuan pakai simkad ini, dan selepas itu, secara sambilan tuan akan melihat sendiri dengan mata kepala tuan, bagaimana komsiyen fast track masuk dan komisyen topup masuk. Walau pun sikit, itu lebih bermakna dalam kehidupan tuan, yang sikit itu duit tuan sendiri. Biarlah komisyen saya beratus ribu, ada yang kata komisyen saya dah setengah juta, ada yang kata komisyen topup dah cecah RM800ribu, ada yang kata komsiyen saya dah cecah 1 juta, tapi mana2 betul sekali pun, itu duit saya tuan, bukan duit tuan, saya merasainya, tapi tuan hanya tumpang gembira untuk komisyen orang lain, bukan tuan punya komisyen sendiri. Yang saya minta tuan buat ini, adalah merasai komisyen tuan sendiri, walau pun sedikit, tapi ia amat bermakna, kerana hasil tesebut bukan matlamat utama, tetapi ia datang dari sikap semula jadi manusia, iaitu ingin berjimat dalam penggunaan telepon.

Bila niat dah betul, tuan nak berjimat, dan betul2 faham memang simkad ToneExcel ini sangat jimat, secara tak langsung duit komisyen datang, bila tuan kongsikan betapa jimatnya kepada ahli keluarga yang lain dan rakan2, barulah tuan akan dapati komisyen toneexcel ini semakin membesar dan berpanjangan.

Sebab itu saya sering kata, dalam toneexcel ini, sesiapa join pasal nak dapat komisyen yang banyak dia tak dapat, tapi kalau sesiapa join toneexcel ini kerana sedar ia satu simkad yang jimat, dia akan dapat komisyen yang lumayan.

Berkongsilah kebaikan sesuatu produk, anda akan mendapat hasil disebaliknya, jika anda promote join bisnes ini boleh kaya cepat, kayap yang akan anda perolehi.

Fahami dan cari data sebanyak mungkin kenapa ToneExcel amat jimat, bila anda sudah sedar kebaikkannya, paksa ahli keluarga untuk belajar berjimat, paksa rakan2 untuk berjimat, paksa orang lain untuk berjimat, kalau anda seorang boss ditempat kerja, paksa pekerja anda untuk berjimat, kalau anda ketua jabatan, paksa semua staff anda untuk berjimat, kalau anda ketua kampung, paksa satu kampung untuk berjimat, kalau anda pemimpin keluarga, atau pemimpin negeri atau pemimpin negara, paksa semua orang yang anda pimpin untuk berjimat, tanpa anda sedari duit datang mencurah2 kedalam akaun bank anda. Itu natijahnya.

Saya berazam, untuk mendidik masyarakat dunia yang menggunakan telepon untuk berjimat, selepas Malaysia, kita akan ke Philipine pula (tak lama lagi rasanya), selepas itu ke China (pasal ada orang China datang ke Malaysia nak ajar cara buat duit banyak2), kita nak ajar orang China cara berjimat pula, lepas itu ke negara2 lain, selagi ada orang menggunakan cellphone, kita akan ajar mereka berjimat. Waktu tu, rasanya tuan2 dah tak berapa pandang tentang duit lagi.... Amin, semoga azam kita ini dimakbulkan Tuhan
____________________________

Jika anda belum lagi menyertai program ini dan berminat untuk mendapatkan hasil sepenuhnya dari handphone anda, sila hubungi saya untuk info lanjut 012-3588 991










Related Posts with Thumbnails

PLEASE CLICK ME..AGAIN AND AGAIN